Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Educatieve bachelor in het secundair onderwijs, trajectschijf 3
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
6 studiepunten
Omschrijving volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Totale studietijd: 150,00 uren
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 01.12.2024 (georganiseerd in semester 1)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- creditcontract.
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Coördinator: Moens Filip
Andere docenten: Broeckaert Inge
Taalvak: Ja, Engels
Onderwijstalen: Engels
Kalender: Semester 5
Leerresultaten en -doelen (lijst)
Code | Omschrijving | Niveau | Categorie |
OSO/LR03 | De Bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs beheerst de domeinspecifieke vakinhoudelijke en vakdidactische (basis)kennis, vertaalt deze op een gestructureerde, kritische en creatieve manier in het Standaardnederlands naar leerlingen en integreert ICT-toepassingen. Hij ontwikkelt een attitude van levenslang leren. | component | BS |
OSO/LR04 | De Bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs creëert een efficiënte en stimulerende werk- en leeromgeving naar aanpak, tijd en ruimte en gaat correct om met administratieve taken. | 2 | BS |
OSO/LR05 | De Bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs ontwikkelt praktijkgerichte onderzoeksvaardigheden, is op de hoogte van en integreert vernieuwende tendensen binnen het vakdomein, reflecteert kritisch op zijn eigen functioneren en stuurt zichzelf bij. | component | BS |
OSO/LR08 | De Bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs ontwikkelt communicatieve vaardigheden om op een gepaste manier in gesprek te gaan met externe partners, met het oog op het uitbouwen van een netwerk. | component | BS |
OSO/LR10 | De Bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs denkt kritisch en met een open geest na over ontwikkelingen op sociaal-politieke, sociaaleconomische, levensbeschouwelijke, cultureel-esthetische en cultureel-wetenschappelijke domeinen. | component | BS |
Omschrijving Doelstellingen
De verworven aspecten van de Engelse taal en cultuur op een didactisch en pedagogisch verantwoorde wijze vormgeven en overdragen.
De student kan inhouden die niet, of gedeeltelijk aan bod kwamen in vakstudie, zelfstandig verwerven en didactisch verwerken.
De student kan op zelfstandige basis bij het gekozen domein zijn/haar culturele horizon verruimen.
Organiseren en uitwerken van een event waarin informatievaardigheden, onderzoeksvaardigheden, communicatieve en ICT-vaardigheden aan bod komen.
Het ontwikkelen en verfijnen van de vijf taalvaardigheden.
Beoordelingscriteria
De student:
- een event organiseren en uitvoeren, gericht op een specifieke doelgroep en een aantal opgelegde bepalingen in acht genomen;
- een schriftelijk product afleveren dat voldoet aan de evaluatiecriteria;
- zichzelf en anderen evalueren (self- en peerassessment);
- zich correct en helder uitdrukken in de Engelse taal, dit zowel mondeling als schriftelijk.
De student kan zich behelpen in een Engelstalige werkomgeving.
Omschrijving Inhoud
De student heeft een aantal keuzemogelijkheden: een uitstap organiseren voor verschillende doelgroepen, een evenement organiseren...
Ontwikkelen van basisvaardigheden om vlot te communiceren in een Engelstalige werkomgeving. De student neemt deel aan een excursie naar Engeland waar hij/zij zal verblijven in een gastgezin en ook een activiteit zal gidsen, of maakt hiervoor een vervangtaak.
Omschrijving Onderwijsorganisatie (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (tekst)
Na 17 september kunnen studenten zich niet meer aanmelden voor het traject in afstandsonderwijs
De student is verplicht zijn afwezigheid te melden en te verantwoorden zoals beschreven in het Studiecontract van de Arteveldehogeschool. Meer concrete informatie over te verantwoorden afwezigheden is te vinden in de studiewijzer van dit olod/deze leereenheid.
De onderwijs- en evaluatie-organisatie zal verlopen zoals op deze ECTS-fiches is vermeld, tenzij maatregelen moeten genomen worden ten gevolge van een overmachtssituatie en zodoende er andere onderwijs- en evaluatievormen zullen gehanteerd worden.
Omschrijving Evaluatie (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
eerste examenperiode buiten examenrooster | Mondeling permanente evaluatie (Permanente evaluatie) | 20,00 | |
eerste examenperiode buiten examenrooster | Werkstuk permanente evaluatie (Permanente evaluatie) | 80,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
derde examenperiode binnen examenrooster | Mondeling | 20,00 | |
derde examenperiode binnen examenrooster | Werkstuk | 80,00 | |