- De student analyseert de problemen en mogelijkheden van klassen in een grootstedelijke context
- De student reflecteert op de principes van NT2-onderwijs (woordenschat, grammatica en vaardigheden)
- De student kent de linguïstische terminologie en past deze toe
- De student kent het NT2-onderwijslandschap
- De student definieert en situeert de in de syllabus opgenomen vakterminologie
- De student selecteert voor zijn doelpubliek geschikte teksten (rekening houdend met voorkennis – interesses – leesniveau).
- De student stelt een evenwichtige taakverdeling op
- De student stelt naar behoren een stappenplan op
- De student verzamelt en ordent correcte en relevante informatie
- De student verwerkt verworven informatie creatief (projectspecifieke inhoud)
- De student integreert ICT bij het verwerken van de projectspecifieke inhoud
- De student bereidt naar behoren een vergadering voor
- De student leidt een vergadering op een correcte manier
- De student gaat op een correcte manier om met alle projectpartners
- De student beheerst de technieken om bezielend te spreken voor een groep
- De student uit zich expressief in begrijpelijk, gepast en aantrekkelijk Standaardnederlands
- De student is goed voorbereid op opdrachten (zoekt leerdoelen op, bereidt samenvattingen voor, brengt goede en bruikbare informatie in)
- De student vertaalt specieke inhoud rond de sociale en talige achtergrond van de projectspecifieke doelgroepen
Attitudes
- De student toont een bereidwilligheid om vlot Standaardnederlands te hanteren.
- De student werkt de opgegeven taken nauwkeurig en tijdig af.
- De student voert een taak binnen een groepsopdracht naar behoren uit.
- De student toont initiatief.
- De student toont bereidheid tot overleg en samenwerking, zowel met de externe projectpartners, de school, de vakleerkracht, de begeleidende mentor, de leerlingen en zijn medestudenten.
- De student staat open voor feedback en calculeert deze in in het verdere verloop van het project.
- De student toont beslissingsvermogen.
- De houding van de student getuigt van een kritische ingesteldheid.
- De student stelt zich leergierig op.
- De student toont een duidelijk engagement.
- De student heeft verantwoordelijkheidszin om het project tot een goed einde te brengen.
- De student stelt zich flexibel op.
- De student schat zichzelf correct in, erkent zijn sterke en zwakke punten
- De student levert een positieve bijdrage aan de groepssfeer (iedereen betrekken, elkaar stimuleren en motiveren als het moeilijk wordt, kan doorzetten)
- De student houdt zich aan afspraken en deadlines
- De student toont openheid en tolerantie ten opzichte van de projectspecifieke doelgroepen