Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Educatieve bachelor in het secundair onderwijs, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
6 studiepunten
Omschrijving volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Totale studietijd: 161,00 uren
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 01.12.2024 (georganiseerd in semester 1)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- creditcontract.
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Coördinator: Denaeyer Katrien
Andere docenten: Demuynck Tom
Taalvak: Nee
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 3
Leerresultaten en -doelen (lijst)
Code | Omschrijving | Niveau | Categorie |
OSO/LR03 | De Bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs beheerst de domeinspecifieke vakinhoudelijke en vakdidactische (basis)kennis, vertaalt deze op een gestructureerde, kritische en creatieve manier in het Standaardnederlands naar leerlingen en integreert ICT-toepassingen. Hij ontwikkelt een attitude van levenslang leren. | 2 | BS |
Omschrijving Doelstellingen
De leerkracht als inhoudelijk expert, als onderzoeker en als cultuurparticipant:
- De student kan het kunsthistorisch referentiekader (1945-nu) weergeven en toelichten.
- De student kan onderzoeksthema's kaderen en toelichten.
- De student kan zich uitdrukken met behulp van het vakjargon.
- De student kan een onderzoeksvraag over kunst en cultuur formuleren.
- De student kan via eigen onderzoek tot genuanceerde en kritisch opgebouwde besluiten komen.
- De student kan in dialoog met anderen de onderzoeksresultaten rapporteren en over de onderzoeksstrategie reflecteren.
- De student kan diverse kunstvormen toelichten (cognitief) en inzetten (psycho-motorisch).
Beoordelingscriteria
- Kan de student de uitbreiding van het kunsthistorisch referentiekader (1945-nu) weergeven en toelichten?
- Kan de student onderzoeksthema's kaderen en toelichten?
- Kan de student zich uitdrukken met behulp van het vakjargon?
- Kan de student een onderzoeksvraag over kunst en cultuur formuleren?
- Kan de student via eigen onderzoek tot genuanceerde en kritisch opgebouwde besluiten komen?
- Kan de student in dialoog met anderen de onderzoeksresultaten rapporteren en over de onderzoeksstrategie reflecteren?
- Kan de student diverse kunstvormen toelichten (cognitief) en inzetten (psycho-motorisch)?
Omschrijving Inhoud
- Uitbreiden van het het kunsthistorisch referentiekader (1945-nu)
- Kaderen en toelichten van onderzoeksthema's
- Zich uitdrukken met behulp van het vakjargon
- Formuleren van een onderzoeksvraag over kunst en cultuur
- Via eigen onderzoek tot genuanceerde en kritisch opgebouwde besluiten komen
- In dialoog met anderen de onderzoeksresultaten rapporteren en over de onderzoeksstrategie reflecteren
- Diverse kunstvormen toelichten (cognitief) en inzetten (psycho-motorisch)
Omschrijving Studiematerialen (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (tekst)
Dit blended onderwijsonderdeel bestaat uit contactonderwijs, opdrachten en zelfstudie en dit in een doordachte combinatie van on-en offline leeractiviteiten. Als student in een afstandstraject is engagement, zelfstandigheid en de nodige inspanning een evidente vereiste om het verwachte beheersingsniveau van de leerinhouden te bereiken.
Dit olod is te volgen via begeleid afstandsleren. Er worden enkel vraaggestuurde contactmomenten en eventuele evaluatiemomenten (BUR) ingepland. Voor elk olod is er al één vragenmoment ingepland op het einde van het semester. Studenten met tussentijdse inhoudelijke vragen contacteren de betrokken docent en volgen de gemaakte afspraken.
De onderwijs- en evaluatie-organisatie zal verlopen zoals op deze ECTS-fiches is vermeld, tenzij maatregelen moeten genomen worden ten gevolge van een overmachtssituatie en zodoende er andere onderwijs- en evaluatievormen zullen gehanteerd worden.
Raadpleeg de studiewijzer voor meer details over de onderwijsorganisatie en onderwijswerkvormen in dit opleidingsonderdeel.
Omschrijving Evaluatie (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
eerste examenperiode binnen examenrooster | Schriftelijk | 30,00 | |
eerste examenperiode buiten examenrooster | Werkstuk | 70,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
derde examenperiode binnen examenrooster | Mondeling | 50,00 | |
derde examenperiode binnen examenrooster | Werkstuk | 50,00 | |
Omschrijving Evaluatie (tekst)
Wie de deadline voor het inleveren van een opdracht overschrijdt, verliest het recht om de taak in te leveren en kan dus niet worden gequoteerd. Enkel studenten die gewettigd afwezig zijn, hebben het recht op een nieuwe inleverdatum.
Als de student op één van de onderdelen minder dan 9 op 20 scoort kan de student maximaal 9 op 20 behalen voor het opleidingsonderdeel.
Om organisatorische redenen verschilt de evaluatievorm van het opleidingsonderdeel in eerste en tweede examenkans.
Raadpleeg de studiewijzer voor meer details over de evaluatie en andere afspraken in dit opleidingsonderdeel.