Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Bachelor in de pedagogie van het jonge kind, trajectschijf 2
- Educatieve bachelor (Ba) in het kleuteronderwijs
- Educatieve bachelor in het onderwijs: lager onderwijs
- Educatieve bachelor in het secundair onderwijs
In andere opleidingen:
-
Bachelor in de pedagogie van het jonge kind als Education and Policy-Making in an International Perspective
-
Bachelor in de pedagogie van het jonge kind als F/Education and policy-making in an international perspective
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
6 studiepunten
Omschrijving volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Totale studietijd: 162,00 uren
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.03.2025 (georganiseerd in semester 2)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Docenten: Barbion Evelien, Declercq Leonore, Eneman Evelyne, O'Neill Philip
Docenten zijn nog niet (allemaal) gekend.
Taalvak: Nee
Onderwijstalen: Engels
Kalender: Semester 4
Leerresultaten en -doelen (lijst)
Code | Omschrijving | Niveau | Categorie |
PJK/0700 | De bachelor werkt proactief in de lokale maatschappelijke context en neemt daarvoor initiatief tot samenwerking met externe partners. | Leerresultaat | BS |
PJK/0703 | Analyseren hoe pedagogische praktijken ingebed zijn in de lokale context | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
PJK/081K,I | De student licht toe hoe pedagogische praktijken ingebed zijn in hun context. |
|
PJK/0800 | De bachelor volgt als wereldburger actief de relevante ontwikkelingen in de samenleving, het overheidsbeleid, het vak/expertisedomein en in de internationale context om zo het eigen handelen te sturen op basis van de maatschappelijke relevantie ervan. | Leerresultaat | BS |
PJK/0802 | Zich oriënteren op de brede maatschappij als wereldburger | Leerdoel Elementair | BS |
PJK/209K,I,V,A | De student verwerkt internationale en anderstalige bronnen |
PJK/210I | De student beschrijft hoe maatschappelijke evoluties een invloed hebben op internationale pedagogische praktijken |
|
PJK/0803 | Ontwikkelen van een eigen professioneel standpunt over de samenleving, het beleid en het vak/expertisedomein | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
PJK/100K,I | De student beargumenteert eigen aanbevelingen voor het Vlaamse beleid vanuit actuele ontwikkelingen in de samenleving en internationale inspiratie |
PJK/211K,I | De student licht toe of en waarom internationale pedagogische praktijken toekomstbestendig zijn |
|
PJK/1000 | De bachelor handelt vanuit bewustzijn van het eigen referentiekader en met respect voor de bestaande diversiteit. Vanuit een waarderende houding en inclusieve aanpak maakt hij deze diversiteit tot een meerwaarde en inspireert hij anderen om dit mee te realiseren. | Leerresultaat | BS |
PJK/1002 | Diversiteit in visies en praktijk verkennen | Leerdoel Elementair | BS |
PJK/215K,I,V,A | De student haalt inspiratie voor het pedagogisch werkveld uit de diversiteit aan visies en organisatievormen in het werken met kinderen, jongeren en gezinnen in Europa en de wereld |
|
PJK/1003 | Handelen vanuit inclusieve waarden en met respect voor ieders identiteit | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
PJK/214I,V,A | De student werkt via interculturele samenwerking toe naar een gezamenlijk product |
|
Omschrijving Inhoud
- Beleidsbeïnvloeding: van inspiratie naar argumentatie
- Internationale begrippen gerelateerd aan onderwijs en zorg
- Aandachtspunten in internationale vergelijking
- Internationale paradigma's in onderwijs en zorg
- Opvoeding in de wereld
Omschrijving Studiematerialen (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (tekst)
De onderwijs- en evaluatie-organisatie zal verlopen zoals op deze ECTS-fiches is vermeld, tenzij maatregelen moeten genomen worden ten gevolge van een overmachtssituatie en zodoende er andere onderwijs- en evaluatievormen zullen gehanteerd worden.
Omschrijving Evaluatie (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
tweede examenperiode binnen examenrooster | Rapporten | 75,00 | Groepswerk 'policy influencing'. Een deel van deze groepsopdracht wordt geïndividualiseerd door middel van peer assessment. De docent beslist over het eindcijfer van de student. Meer info hierover kan je vinden in de canvascursus. |
tweede examenperiode binnen examenrooster | Rapporten | 25,00 | Individuele reflectie |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
derde examenperiode binnen examenrooster | Rapporten | 75,00 | Groepswerk 'policy influencing'. Een deel van deze groepsopdracht wordt geïndividualiseerd door middel van peer assessment. De docent beslist over het eindcijfer van de student. Meer info hierover kan je vinden in de canvascursus. |
derde examenperiode binnen examenrooster | Rapporten | 25,00 | Individuele reflectie
|