Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Educatieve bachelor in het secundair onderwijs, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Omschrijving volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Totale studietijd: 83,00 uren
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 01.12.2024 (georganiseerd in semester 1)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Docenten: Broeckaert Inge, De Meyer Geert, Moens Filip, Van der Spiegel Fientje, Van Lancker Leen
Taalvak: Ja, Engels
Onderwijstalen: Engels
Kalender: Semester 1
Leerresultaten en -doelen (lijst)
Code | Omschrijving | Niveau | Categorie |
OSO/0108 | OLR1-E8 De student verkent vakspecifieke, digitale werkvormen en media. | Leerdoel Elementair | ALG |
OSO/0301 | OLR3-E1 De student beheerst de relevante domeinspecifieke, vakinhoudelijke en vakdidactische expertise die nodig is in een afgebakende situatie. | Leerdoel Elementair | ALG |
OSO/0302 | OLR3-E2 De student beheerst de correcte vakterminologie die nodig is in een afgebakende situatie. | Leerdoel Elementair | ALG |
OSO/0304 | OLR3-E4 De student hanteert relevante ICT-toepassingen (vakspecifiek en gebaseerd op ICT-eindtermen …). | Leerdoel Elementair | ALG |
OSO/0504 | OLR5-E4 De student beoordeelt de relevantie, bruikbaarheid en kwaliteit van informatie.
| Leerdoel Elementair | ALG |
OSO/1001 | OLR10-E1 De student informeert zich gericht over actuele maatschappelijke thema’s en ontwikkelingen.
| Leerdoel Elementair | ALG |
OSO/1003 | OLR10-E3 De student verkent zijn verantwoordelijkheid als leraar bij het nastreven van de duurzame ontwikkelingsdoelen.
| Leerdoel Elementair | ALG |
Omschrijving Doelstellingen
De student beheerst de inhouden van het leerplan Engels (eerste, tweede en derde graad van het secundair onderwijs). De student kan deze inhouden op zelfstandige basis reproduceren, toepassen en duiden / analyseren in een aantrekkelijke, heldere en correcte Engelse taal, dit zowel mondeling als schriftelijk.
De student kan zich vlot en begrijpelijk uitdrukken in de Engelse standaardtaal en kan vlot luister- en leesteksten in de doeltaal verwerken. De student kan kritisch reflecteren op het eigen taalgebruik en dat van anderen met behulp van de meest gangbare naslagwerken zoals onder meer woordenboek, uitspraakwoordenboek en grammatica.
De student kan op zelfstandige basis een gegeven onderwerp uitdiepen, samenvatten en presenteren in een heldere, correcte Engelse taal.
Omschrijving Inhoud
In dit opleidingsonderdeel ligt de nadruk vooral op het inoefenen en aanscherpen van de vijf vaardigheden. Tijdens de les komen onderwerpen als interculturailteit en visie op het vak Engels aan bod door er teksten over te lezen en te beluisteren. De teksten worden besproken en verwerkt met behulp van mondelinge opdrachten, individueel of in groep.
Er wordt geoefend op een heldere, natuurlijke uitspraak, waarvoor het fonetische schrift gelezen moet kunnen worden.
De woorden die we tegenkomen in de teksten vormen de basis om de eigen woordenschat uit te breiden en na te denken over hoe woordenschat het best geleerd kan worden.
De lessen kenmerken zich door een afwisseling van instructie, oefening en reflectie op zowel het inhoudelijke als de aanpak van de docent.
De cursorische lectuur, die bestaat uit 1 toneelstuk en 1 jeugdroman, komt ook in de les aan bod.
Omschrijving Studiematerialen (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (tekst)
Raadpleeg de Studiewijzer voor meer details over de onderwijsorganisatie en onderwijswerkvormen in dit opleidingsonderdeel.
In het kader van blended learning bereid je de lessen en coachingsessies grondig voor. Je studeert de theorie in en maakt zelfstandig de oefeningen. Als de voorbereiding niet voldoende is gebeurd, kan de toegang tot de les je worden ontzegd totdat de voorbereiding is gemaakt.
De onderwijs- en evaluatie-organisatie zal verlopen zoals op de ECTS-fiches is vermeld, tenzij maatregelen moeten genomen worden ten gevolge van een overmachtssituatie en zodoende er andere onderwijs- en evaluatievormen zullen gehanteerd worden.
Omschrijving Evaluatie (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
eerste examenperiode binnen examenrooster | Schriftelijk | 50,00 | |
eerste examenperiode buiten examenrooster | Mondeling | 50,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
derde examenperiode binnen examenrooster | Mondeling | 50,00 | |
derde examenperiode binnen examenrooster | Schriftelijk | 50,00 | |
Omschrijving Evaluatie (tekst)
Raadpleeg de studiewijzer voor meer details over de evaluatie en andere afspraken in dit opleidingsonderdeel.
Wie de deadline voor het inleveren van een opdracht overschrijdt, verliest het recht om de taak in te leveren en kan dus niet worden gequoteerd. Enkel studenten die gewettigd afwezig zijn, hebben het recht op een nieuwe inleverdatum.
De evaluatie van dit olod bestaat uit twee gelijke onderdelen; een schriftelijk examen en mondelinge vaardigheidstesten. Als de student op één van de onderdelen minder dan 9 op 20 scoort, kan de student maximum 9 op 20 behalen voor het olod.
Afwezigheid wettigen
Actieve deelname aan de excursie naar de Westhoek is noodzakelijk. Niet deelname moet ingehaald worden via een vervangtaak.