OLR1-E8 De student verkent vakspecifieke digitale werkvormen en media.
* De student gebruikt (digitale) hulpmiddelen zoals woordenboek, uitspraakwoordenboek, ...
OLR3-E1 De student beheerst de domeinspecifieke, vakinhoudelijke en vakdidactische expertise.
* De student beheerst de vakinhoudelijke kennis geïntegreerd in mondelinge en schriftelijke taalvaardigheden.
* De student heeft aandacht voor correcte uitspraak en intonatie.
* De student beheerst woordenschat en spelling: woordenlijsten, semantische velden, taalregisters, functioneel gebruik van de woordenschat (transfer, toepassingen en creatief taalgebruik).
* De student beheerst de basis van literatuurstudie: overzicht van de belangrijkste literaire stromingen en auteurs uit de 20ste en 21ste eeuw aan de hand van representatieve teksten en lectuur.
* De student beheerst de Franse taal en cultuur: diverse onderwerpen komen aan bod, vb. les symboles de la France, la géographie et les sites touristiques, le français dans tous ses états, l'enseignement.
OLR3-E2 De student beheerst de correcte vakterminologie.
* De student beheerst een aantal lexicale velden: la terminologie didactique et le lexique du professeur de fle.
OLR3-E4 De student hanteert relevante ICT-toepassingen (vakspecifiek, gebaseerd op ICT-eindtermen ...)
* De student is vlot in het gebruik van digitale handboeken.
OLR5-E4 De student beoordeelt de relevantie, bruikbaarheid en kwaliteit van informatie.
* De student leert kritisch om te gaan met lesmateriaal: une approche réfléchie des méthodes et du matériel didactique.
OLR10-E1 De student informeert zich gericht over maatschappelijke thema's en ontwikkelingen.
* De student leest en verwerkt teksten in de doeltaal over maatschappelijke thema's en geeft een kritische mening: les médias francophones.
OLR10-E3 De student verkent zijn verantwoordelijkheid als leraar bij het nastreven van duurzame ontwikkelingsdoelen.
* De student leest en verwerkt teksten in de doeltaal met als onderwerp duurzame ontwikkeling en gaat hieromtrent reflecteren en met anderen debatteren.