Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Educatieve bachelor in het secundair onderwijs, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Omschrijving volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Totale studietijd: 75,00 uren
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.03.2025 (georganiseerd in semester 2)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Docenten: Brackeva Joke, Claessens Gerda, De Groote An, De Meyer Geert, Gabriël Kristine, Jossels Daan, Putman Reinout, Quateau Maaike, Sergooris Annelies, Vanderstraeten Wouter, Van Hulle Dries, Van Stappen Vicky
Taalvak: Nee
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 4
Leerresultaten en -doelen (lijst)
Code | Omschrijving | Niveau | Categorie |
OSO/0307 | OLR3-V3 De student legt horizontale en verticale verbanden tussen inhouden uit het eigen vakgebied en tussen die inhouden en de inhouden uit verwante vakgebieden en vakoverschrijdende domeinen. | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | ALG |
Omschrijving Doelstellingen
De student verkent verschillende insteken en voorbeelden van interdisciplinair en geïntegreerd werken en toetst deze aan de eigen expertises. Aansluitend wordt binnen interdisciplinaire teams onderzocht hoe vanuit de interactie tussen verschillende expertises kwalitatieve leeractiviteiten vorm kunnen krijgen. Hiervoor wordt in een korte design sprint een concrete educatieve ontwerpvraag behandeld.
De student
• licht verschillende mogelijkheden toe om interdisciplinair aan de slag te gaan.
• weet het eigen vakgebied te plaatsen in een breder en steeds innoverend onderwijsveld.
• legt vanuit het eigen vakgebied versterkende linken met andere expertises.
• ontwikkelt in een interdisciplinair team een leeractiviteit waarin verschillende expertises aan elkaar gelinkt worden.
Omschrijving Inhoud
De student verkent verschillende insteken en voorbeelden van interdisciplinair en geïntegreerd werken en toetst deze aan de eigen expertises. Aansluitend wordt binnen interdisciplinaire teams onderzocht hoe vanuit de interactie tussen verschillende expertises kwalitatieve leeractiviteiten vorm kunnen krijgen. Hiervoor wordt in een korte design sprint een concrete educatieve ontwerpvraag behandeld.
De student
• licht verschillende mogelijkheden toe om interdisciplinair aan de slag te gaan.
• weet het eigen vakgebied te plaatsen in een breder en steeds innoverend onderwijsveld.
• legt vanuit het eigen vakgebied versterkende linken met andere expertises.
• ontwikkelt in een interdisciplinair team een leeractiviteit waarin verschillende expertises aan elkaar gelinkt worden.
Omschrijving Studiematerialen (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (tekst)
Raadpleeg de studiewijzer voor meer details over de onderwijsorganisatie en onderwijsvormen in dit opleidingsonderdeel.
De onderwijs- en evaluatie-organisatie zal verlopen zoals op deze ECTS-fiches is vermeld, tenzij maatregelen moeten genomen worden ten gevolge van een overmachtssituatie en zodoende er andere onderwijs- en evaluatievormen zullen gehanteerd worden.
Omschrijving Evaluatie (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
tweede examenperiode buiten examenrooster | Rapporten | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
derde examenperiode binnen examenrooster | Rapporten | 100,00 | |
Omschrijving Evaluatie (tekst)
Raadpleeg de studiewijzer voor meer details over de evaluatie en andere afspraken in dit opleidingsonderdeel.
In dit opleidingsonderdeel wordt permanente evaluatie aangewend. Concrete afspraken hieromtrent vind je in de Studiewijzer.
Wie de deadline voor het inleveren van een opdracht overschrijdt, verliest het recht om de taak in te leveren en kan dus niet worden gequoteerd. Enkel studenten die gewettigd afwezig zijn, hebben het recht op een nieuwe inleverdatum.
Op basis van een peerassessment kan de groepsscore aangepast worden naar een individuele score.
Afwezigheid wettigen
Actieve deelname aan de sessies gekoppeld aan dit olod is noodzakelijk, waarbij de student zijn verantwoordelijkheid opneemt ten aanzien van de docent, het groepsproces en zijn individueel proces.