Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Educatieve bachelor in het secundair onderwijs, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
6 studiepunten
Omschrijving volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Totale studietijd: 170,00 uren
Totale kostprijs studiematerialen: € 21,90
Totale kostprijs: € 21,90
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 01.12.2024 (georganiseerd in semester 1)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Docenten: De Meyer Geert, Moens Filip, Van der Spiegel Fientje, Van Lancker Leen
Taalvak: Ja, Engels
Onderwijstalen: Engels
Kalender: Semester 3
Leerresultaten en -doelen (lijst)
Code | Omschrijving | Niveau | Categorie |
OSO/0301 | OLR3-E1 De student beheerst de relevante domeinspecifieke, vakinhoudelijke en vakdidactische expertise die nodig is in een afgebakende situatie. | Leerdoel Elementair | ALG |
OSO/0302 | OLR3-E2 De student beheerst de correcte vakterminologie die nodig is in een afgebakende situatie. | Leerdoel Elementair | ALG |
OSO/0306 | OLR3-V2 De student heeft bij de domeinspecifieke, vakinhoudelijke en vakdidactische expertise aandacht voor de internationale context. | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | ALG |
OSO/0309 | OLR3-V5 De student kan fundamentele assumpties aangaande het mens- of wereldbeeld binnen zijn vakgebied expliciteren en deze in een historische en culturele context plaatsen. | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | ALG |
Omschrijving Doelstellingen
De student beheerst de volgende grammaticale onderwerpen: inhouden Taalsysteem I en II, passieve constructies, causative have, voorwaardelijke zinnen, relatieve zinnen, indirecte rede, woord- en zinsleer. De student kan woorden omzetten van fonetische spelling naar gewone spelling en beheerst de fonetische inhouden van Taalsysteem I en II. De student spelt correct. De student beheerst het gebruik van idioms and expressions. De student bestudeert de volgende onderwerpen: onderwijs en politiek in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. De student kan fundamentele assumpties aangaande onderwijskundige en politieke thema's expliciteren en in een historische en culturele context plaatsen. De student is in staat zelfstandig drie literaire werken te lezen en duiden. De student bestudeert de volgende onderwerpen: de geschiedenis van taalleermethoden, CEFR. De student beheerst de correcte vakterminologie. De student kan de vakinhouden vanuit vakdidactisch perspectief duiden. De lessen kenmerken zich door een afwisseling van instructie, oefening en reflectie op zowel het inhoudelijke als de aanpak van de docent.
Omschrijving Inhoud
In dit opleidingsonderdeel komt heel wat tesamen waar vorige semesters afzonderlijk is aan gewerkt. Het opleidingsonderdeel focust zich op de taalkundige component van de taal, alsook spelling en de verwerking van fonetisch schrift. Het gebruik van zegswijzen hoort daar ook bij. Correcte uitspraak van de Engelse taal wordt kort herhaald, maar zal vooral zelfstandig worden verwerkt. Verder wordt er tijd besteed aan de verwerking en implementatie van de verschillende vaardigheden binnen een les. Met behulp van secundaire bronnen wordt er gereflecteerd over de didactiek rond de vaardigheden. De culturele component focust zich vooral op het onderwijs en de poltitiek van de USA en UK. Literatuur komt aan bod in de vorm van zelfstandig leeswerk: 3 boeken worden gekozen uit zowel een lijst als zelfstandige keuze die zullen worden verwerkt in een schrijftaak.
Omschrijving Studiematerialen (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (tekst)
Raadpleeg de Studiewijzer voor meer details over de onderwijsorganisatie en onderwijswerkvormen in dit opleidingsonderdeel.
In het kader van blended learning bereid je de lessen en coachingsessies grondig voor. Je studeert de theorie in en maakt zelfstandig de oefeningen. Als de voorbereiding niet voldoende is gebeurd, kan de toegang tot de les je worden ontzegd totdat de voorbereiding is gemaakt.
De onderwijs- en evaluatie-organisatie zal verlopen zoals op de ECTS-fiches is vermeld, tenzij maatregelen moeten genomen worden ten gevolge van een overmachtssituatie en zodoende er andere onderwijs- en evaluatievormen zullen gehanteerd worden.
Omschrijving Evaluatie (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
eerste examenperiode binnen examenrooster | Schriftelijk | 50,00 | |
eerste examenperiode buiten examenrooster | Mondeling | 20,00 | |
eerste examenperiode buiten examenrooster | Schriftelijk | 30,00 | Schrijftest. |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
derde examenperiode binnen examenrooster | Mondeling | 20,00 | |
derde examenperiode binnen examenrooster | Schriftelijk | 50,00 | |
derde examenperiode binnen examenrooster | Schriftelijk | 30,00 | Schrijftest. |
Omschrijving Evaluatie (tekst)
Raadpleeg de studiewijzer voor meer details over de evaluatie en andere afspraken in dit opleidingsonderdeel.
Wie de deadline voor het inleveren van een opdracht overschrijdt, verliest het recht om de taak in te leveren en kan dus niet worden gequoteerd. Enkel studenten die gewettigd afwezig zijn, hebben het recht op een nieuwe inleverdatum.
De evaluatie van dit olod bestaat uit twee gelijke onderdelen; een schriftelijk examen (50%) en vaardigheidstesten (50%: waarvan 20% mondeling en 30% schriftelijke schrijftest). Als de student op één van de onderdelen minder dan 9 op 20 scoort, kan de student maximum 9 op 20 behalen voor het olod.