Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Educatieve bachelor in het secundair onderwijs, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
6 studiepunten
Omschrijving volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Totale studietijd: 177,50 uren
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 01.12.2024 (georganiseerd in semester 1)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Docenten: Cloquet Isabelle, Dejonghe Valentine
Taalvak: Ja, Frans
Onderwijstalen: Frans
Kalender: Semester 3
Leerresultaten en -doelen (lijst)
Code | Omschrijving | Niveau | Categorie |
OSO/0301 | OLR3-E1 De student beheerst de relevante domeinspecifieke, vakinhoudelijke en vakdidactische expertise die nodig is in een afgebakende situatie. | Leerdoel Elementair | ALG |
OSO/0302 | OLR3-E2 De student beheerst de correcte vakterminologie die nodig is in een afgebakende situatie. | Leerdoel Elementair | ALG |
OSO/0306 | OLR3-V2 De student heeft bij de domeinspecifieke, vakinhoudelijke en vakdidactische expertise aandacht voor de internationale context. | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | ALG |
OSO/0309 | OLR3-V5 De student kan fundamentele assumpties aangaande het mens- of wereldbeeld binnen zijn vakgebied expliciteren en deze in een historische en culturele context plaatsen. | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | ALG |
Omschrijving Doelstellingen
De vakkennis en taalvaardigheid verder optimaliseren: grammatica, woordenschat en cultuur op verdiepend niveau. De vijf communicatieve vaardigheden op niveau B2/C1 beheersen.
Omschrijving Inhoud
OL3-E1 De student beheerst de relevante domeinspecifieke, vakinhoudelijke en vakdidactische expertise die nodig is in een afgebakende situatie.
- Mondelinge en schriftelijke taalvaardigheid: steeds geïntegreerd in het verwerven van kennis. Aandacht voor correcte uitspraak, intonatie en spelling.
- Inzicht verwerven in grammatica en taal: observeren, inductief werken, contrastieve benadering (aandacht hebben voor verschillen tussen het Nederlands, andere talen en het Frans). Alle items worden opgesomd in de leerplannen 1ste en 2de graad.
- Overzicht van de belangrijkste literaire stromingen en auteurs uit de middeleeuwen en de Renaissance aan de hand van representatieve teksten en oefeningen / lectuur.
OLR3-E2 De student beheerst de correcte vakterminologie die nodig is in een afgebakende situatie.
- Correct gebruik van de metataal.
OLR3-V2 De student heeft bij de domeinspecifieke, vakinhoudelijke en vakdidactische expertise aandacht voor de internationale context.
- Studie van en ontmoeting van de brede fancofonie.
OLR3-V5 De student kan fundamentele assumpties aangaande het mens- of wereldbeeld binnen zijn vakgebied expliciteren en deze in een historische en culturele context plaatsen.
- Franse taal en cultuur, diverse onderwerpen komen aan bod: bv. l'habitat et le logement, l'écologie, la mode et l'habillement, les fêtes et les traditions, , la forme et la santé.
Omschrijving Studiematerialen (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (tekst)
De onderwijs- en evaluatie-organisatie zal verlopen zoals op deze ECTS-fiche is vermeld, tenzij maatregelen moeten genomen worden ten gevolge van een overmachtssituatie en zodoende er andere onderwijs- en evaluatievormen zullen gehanteerd worden.
Omschrijving Evaluatie (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
eerste examenperiode binnen examenrooster | Schriftelijk | 80,00 | |
eerste examenperiode buiten examenrooster | Observatie | 20,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
derde examenperiode binnen examenrooster | Schriftelijk | 100,00 | |
Afwezigheid wettigen
In dit opleidingsonderdeel wordt permanente evaluatie aangewend. Elke afwezigheid moet gewettigd worden.