Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Educatieve bachelor in het secundair onderwijs, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
6 studiepunten
Omschrijving volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Totale studietijd: 180,00 uren
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.03.2025 (georganiseerd in semester 2)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Docenten: Cloquet Isabelle, Dejonghe Valentine, Dierickx Veerle
Taalvak: Ja, Frans
Onderwijstalen: Frans
Kalender: Semester 4
Leerresultaten en -doelen (lijst)
Code | Omschrijving | Niveau | Categorie |
OSO/0301 | OLR3-E1 De student beheerst de relevante domeinspecifieke, vakinhoudelijke en vakdidactische expertise die nodig is in een afgebakende situatie. | Leerdoel Elementair | ALG |
OSO/0302 | OLR3-E2 De student beheerst de correcte vakterminologie die nodig is in een afgebakende situatie. | Leerdoel Elementair | ALG |
OSO/0306 | OLR3-V2 De student heeft bij de domeinspecifieke, vakinhoudelijke en vakdidactische expertise aandacht voor de internationale context. | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | ALG |
OSO/0309 | OLR3-V5 De student kan fundamentele assumpties aangaande het mens- of wereldbeeld binnen zijn vakgebied expliciteren en deze in een historische en culturele context plaatsen. | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | ALG |
Omschrijving Doelstellingen
De vakkennis en taalvaardigheid verder optimaliseren: accuraat en vlot taalgebruik nastreven. De culturele component uitdiepen: ERK niveau B2/C1.
Omschrijving Inhoud
OLR3-E1 De student beheerst de relevante domeinspecifieke, vakinhoudelijke en vakdidactische expertise die nodig is in een afgebakende situatie.
- Mondelinge en schriftelijke taalvaardigheid: steeds geïntegreerd in het verwerven van kennis. Aandacht voor correcte uitspraak, intonatie en spelling.
- Verdere uitdieping van de Franse grammatica met aandacht voor het voorzetsel en de samengestelde zin.
- Overzicht van de belangrijkste literaire stromingen en auteurs uit de 17de en 18de eeuw aan de hand van representatieve teksten / lectuur.
OLR3-E2 De student beheerst de correcte vakterminologie die nodig is in een afgebakende situatie.
- Vlotte beheersing van de metataal en academische taal van vakeigen bronnen.
OLR3-V2 De student heeft bij de domeinspecifieke, vakinhoudelijke en vakdidactische expertise aandacht voor de internationale context.
- Kennis van en ontmoeting met de brede Franstalige wereld.
OLR3-V5 De student kan fundamentele assumpties aangaande het mens- of wereldbeeld binnen zijn vakgebied expliciteren en deze in een historische en culturele contexte plaatsen.
- Aandacht voor de socio-culturele diversiteit binnen de Franstalige wereld. Diverse onderwerpen komen aan bod, bv. les institutions politiques, les jeux et les loisirs, naviguons sur la toile, la francophonie et les bizarreries de la langue française.
Omschrijving Studiematerialen (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (tekst)
De onderwijs- en evaluatie-organisatie zal verlopen zoals op deze ECTS-fiche is vermeld, tenzij maatregelen moeten genomen worden ten gevolge van een overmachtssituatie en zodoende er andere onderwijs- en evaluatievormen zullen gehanteerd worden.
Omschrijving Evaluatie (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
tweede examenperiode binnen examenrooster | Mondeling | 80,00 | |
tweede examenperiode buiten examenrooster | Observatie | 20,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
derde examenperiode binnen examenrooster | Mondeling | 100,00 | |
Afwezigheid wettigen
In dit opleidingsonderdeel wordt permanente evaluatie aangewend. Elke afwezigheid moet gewettigd worden.