Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Educatieve bachelor in het secundair onderwijs, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
6 studiepunten
Omschrijving volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Totale studietijd: 150,00 uren
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 01.12.2024 (georganiseerd in semester 1)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Docenten: Caveye Amélie, Devriendt Danny
Taalvak: Nee
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 3
Leerresultaten en -doelen (lijst)
Code | Omschrijving | Niveau | Categorie |
OSO/0301 | OLR3-E1 De student beheerst de relevante domeinspecifieke, vakinhoudelijke en vakdidactische expertise die nodig is in een afgebakende situatie. | Leerdoel Elementair | ALG |
OSO/0302 | OLR3-E2 De student beheerst de correcte vakterminologie die nodig is in een afgebakende situatie. | Leerdoel Elementair | ALG |
OSO/0306 | OLR3-V2 De student heeft bij de domeinspecifieke, vakinhoudelijke en vakdidactische expertise aandacht voor de internationale context. | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | ALG |
OSO/0309 | OLR3-V5 De student kan fundamentele assumpties aangaande het mens- of wereldbeeld binnen zijn vakgebied expliciteren en deze in een historische en culturele context plaatsen. | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | ALG |
Omschrijving Inhoud
Spelen met programmeertalen
• onstaan van verschillende programmeeromgevingen
• basisprincipes van programmeren in verschillende programmeertalen
• linken tussen de verschillende programmeeromgevingen
• gestructureerd uitwerken van een project in een programmeertaal naar keuze
• opsplitsen van een probleem/opdracht in deelproblemen/deelopdrachten
• in groep werken, overleggen, taken verdelen en erin slagen deadlines en afspraken te respecteren
Webdesign - HTML/CSS
• vlot en technisch correct webpagina's opbouwen en aanpassen met HTML5 en CSS3
• vlot een statische website kunnen opzetten, bijwerken en up-to-date houden
• tekst, afbeeldingen en andere content positioneren vis CSS3
• gegevens overzichtelijk weergeven
• een consistente en aantrekkelijk/sobere maar weloverwogen opmaak toepassen
• formulieren toevoegen en opmaken
• eigen uitklapmenu's maken met CSS3
• een responsive website met mediaquery's opzetten
• een responsive website deskundig uitwerken binnen een framework (bv. bootstrap)
• een webserver (Apache) installeren en activeren
• PHP-basiscommando's (include, echo) toepassen
• CMS-software: basisprincipes
Omschrijving Studiematerialen (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (tekst)
De onderwijs- en evaluatie-organisatie zal verlopen zoals op deze ECTS-fiches is vermeld, tenzij maatregelen moeten genomen worden ten gevolge van een overmachtssituatie en zodoende er andere onderwijs- en evaluatievormen zullen gehanteerd worden.
Raadpleeg de Studiewijzer voor meer details over de onderwijsorganisatie en onderwijswerkvormen in dit opleidingsonderdeel.
Omschrijving Evaluatie (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
eerste examenperiode binnen examenrooster | Schriftelijk | 50,00 | Webdesign - HTML/CSS |
eerste examenperiode buiten examenrooster | Werkstuk | 50,00 | Spelen met programmeertalen |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
derde examenperiode binnen examenrooster | Schriftelijk | 50,00 | Webdesign - HTML/CSS |
derde examenperiode binnen examenrooster | Werkstuk | 50,00 | Spelen met programmeertalen |
Omschrijving Evaluatie (tekst)
De eindquotering is het gemiddelde van de quotering voor beide onderdelen, Spelen met programmeertalen en Webdesign - HTML/CSS, elk voor de helft van de punten.
Als de student op één van de onderdelen minder dan 9 op 20 scoort kan de student maximum 8 op 20 behalen voor het OLOD.
Niet-geslaagde studenten nemen in de volgende examenkans enkel het onderdeel of de onderdelen opnieuw op waarvoor ze niet de helft van de punten behaalden. De punten van geslaagde onderdelen worden naar de volgende examenkans overgedragen.
Raadpleeg de studiewijzer voor meer details over de evaluatie en andere afspraken in dit opleidingsonderdeel.
Kennis van gewijzigde updates van software horen bij de leerinhoud.
Op basis van een peerassessment kan de groepsscore aangepast worden naar een individuele score.