Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Educatieve bachelor in het secundair onderwijs, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
6 studiepunten
Omschrijving volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Totale studietijd: 150,00 uren
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.03.2025 (georganiseerd in semester 2)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Docenten: Caveye Amélie, Devriendt Danny
Taalvak: Nee
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 4
Leerresultaten en -doelen (lijst)
Code | Omschrijving | Niveau | Categorie |
OSO/0301 | OLR3-E1 De student beheerst de relevante domeinspecifieke, vakinhoudelijke en vakdidactische expertise die nodig is in een afgebakende situatie. | Leerdoel Elementair | ALG |
OSO/0302 | OLR3-E2 De student beheerst de correcte vakterminologie die nodig is in een afgebakende situatie. | Leerdoel Elementair | ALG |
OSO/0306 | OLR3-V2 De student heeft bij de domeinspecifieke, vakinhoudelijke en vakdidactische expertise aandacht voor de internationale context. | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | ALG |
OSO/0309 | OLR3-V5 De student kan fundamentele assumpties aangaande het mens- of wereldbeeld binnen zijn vakgebied expliciteren en deze in een historische en culturele context plaatsen. | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | ALG |
Omschrijving Inhoud
STEM-Project
- Ontwerpen van een didactische workshop
- Begeleiden va kinderen tijdens een didactische workshop
- De taken voor de uit te voeren opdrachten worden op korte en lange termijn gepland
- Correcte en duidelijke afspraken maken met de docent, de externen waarmee wordt samengewerkt als ook met de groepsleden
- Nieuwe elementen opzoeken en uitwerken binnen het kader van de opdracht
- Filteren van informatie
- Na overleg en feedback met de docent/groepsleden eigen functioneren bijsturen
- Creatief leren denken
- Creatief en inspirerend werken in groep
- Middelen gebruiken om het creatief denken aan te wakkeren
- Zinvol reflecteren over het eigen functioneren in het ontwerpteam
- Het eigen ontwerp kunnen bijsturen op basis van reflectie en begeleiding
- In groep kunnen werken, overleggen, taken kunnen verdelen en erin slagen deadlines en afspraken te respecteren
- Een opdracht kunnen uitvoeren voor een (externe) opdrachtgever, vertrekkend van het basisontwerp tot en met het finale eindproduct
- Leren rekening houden met de wensen van de opdrachtgever en de mogelijkheden onderzoeken om te komen tot een gewenst resultaat
Webdesign – PHP/MySQL
- PHP-variabelen, operatoren, gegevenstypes, controlestructuren, functies en arrays efficiënt en probleemoplossend gebruiken
- PHPMyAdmin: gegevens beheren, importeren/exporteren.
- MySQL: gegevens invoeren, opzoeken, raadplegen, weergeven, wijzigen, importeren, exporteren en wissen in een achterliggende databank (CRUD)
- Interactie via formulieren en querystrings
- Gebruik van $_POST, $_GET, $_SESSION, $_COOKIE
- Master-detail pagina's
- Praktische cases
Omschrijving Studiematerialen (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (tekst)
De onderwijs- en evaluatie-organisatie zal verlopen zoals op deze ECTS-fiches is vermeld, tenzij maatregelen moeten genomen worden ten gevolge van een overmachtssituatie en zodoende er andere onderwijs- en evaluatievormen zullen gehanteerd worden.
Raadpleeg de studiewijzer voor meer details over de evaluatie en andere afspraken in dit opleidingsonderdeel.
Omschrijving Evaluatie (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
tweede examenperiode binnen examenrooster | Schriftelijk | 50,00 | Webdesign - PHP/MySQL |
tweede examenperiode buiten examenrooster | Werkstuk | 50,00 | STEM project |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
derde examenperiode binnen examenrooster | Schriftelijk | 50,00 | Webdesign - PHP/MySQL |
derde examenperiode binnen examenrooster | Werkstuk | 50,00 | STEM project |
Omschrijving Evaluatie (tekst)
De eindquotering is het gemiddelde van de quotering voor beide onderdelen, STEM project en Webdesign - PHP/MySQL, elk voor de helft van de punten.
Als de student op één van de onderdelen minder dan 9 op 20 scoort kan de student maximum 8 op 20 behalen voor het olod.
Niet-geslaagde studenten nemen in de volgende examenkans enkel het onderdeel of de onderdelen opnieuw op waarvoor ze niet de helft van de punten behaalden. De punten van geslaagde onderdelen worden naar de volgende examenkans overgedragen.
Raadpleeg de studiewijzer voor meer details over de evaluatie en andere afspraken in dit opleidingsonderdeel.
Kennis van gewijzigde updates van software horen bij de leerinhoud.
Op basis van een peerassessment kan de groepsscore aangepast worden naar een individuele score.