Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Educatieve bachelor in het secundair onderwijs, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
6 studiepunten
Omschrijving volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Totale studietijd: 176,00 uren
Totale kostprijs studiematerialen: € 17,50
Totale kostprijs: € 17,50
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 01.12.2024 (georganiseerd in semester 1)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Coördinator: Francken Joris
Andere docenten: Denaeyer Katrien, Descheemaeker Sien, Verhegge Stanley
Taalvak: Nee
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 3
Leerresultaten en -doelen (lijst)
Code | Omschrijving | Niveau | Categorie |
OSO/0301 | OLR3-E1 De student beheerst de relevante domeinspecifieke, vakinhoudelijke en vakdidactische expertise die nodig is in een afgebakende situatie. | Leerdoel Elementair | ALG |
OSO/0302 | OLR3-E2 De student beheerst de correcte vakterminologie die nodig is in een afgebakende situatie. | Leerdoel Elementair | ALG |
OSO/0306 | OLR3-V2 De student heeft bij de domeinspecifieke, vakinhoudelijke en vakdidactische expertise aandacht voor de internationale context. | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | ALG |
OSO/0309 | OLR3-V5 De student kan fundamentele assumpties aangaande het mens- of wereldbeeld binnen zijn vakgebied expliciteren en deze in een historische en culturele context plaatsen. | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | ALG |
Omschrijving Inhoud
Binnen atelier onderzoekt de student tijdens de bootcamps MTB en beantwoordt hij/zij tijdens het project opgelegde ontwerpvragen aan de hand van eigen beeldend werk.
Kan de student:
-Toelichten hoe bouwstenen zich tot elkaar en tot verschillende kunstvormen verhouden?
-Materiaal, technieken en bouwstenen (=MTB) gericht verkennen en ermee experimenteren?
-Materiaal, technieken en bouwstenen (=MTB) gericht verwerken in een beeldende creatie?
-De ontwerpcyclus efficiënt en iteratief hanteren en erover reflecteren?
-De transfer maken tussen onderzoek uit input en eigen beeldend werk?
Binnen beeldend onderzoek gaat de student zelfstandig tekenen en vormgeven vanuit waarneming, zowel met analoge als digitale media.
Kan de student:
-Zelfstandig de eigen waarneming en ontwerpen vertalen naar diverse visuele media?
-Gerichte keuzes maken bij het inzetten van analoge en digitale media in functie van sfeer en beleving?
Binnen input onderzoekt de student een beeldend thema met zelf geselecteerde literatuur en bronnen.
Kan de student:
-Kunst en beeld in tijd en ruimte plaatsen (nu en toen, hier en daar)?
-Kunst en beeld benaderen vanuit verschillende invalshoeken?
-Een beeldend thema onderzoeken met zelf geselecteerde literatuur en bronnen?
-Bronmateriaal doelgericht verwerken?
Omschrijving Studiematerialen (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (tekst)
De onderwijs- en evaluatie-organisatie zal verlopen zoals op deze ECTS-fiches is vermeld, tenzij maatregelen moeten genomen worden ten gevolge van een overmachtssituatie en zodoende er andere onderwijs- en evaluatievormen zullen gehanteerd worden.
Raadpleeg de Studiewijzer voor meer details over de onderwijsorganisatie en onderwijswerkvormen in dit opleidingsonderdeel.
Omschrijving Evaluatie (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
eerste examenperiode binnen examenrooster | Mondeling | 25,00 | |
eerste examenperiode binnen examenrooster | Werkstuk | 75,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
derde examenperiode binnen examenrooster | Mondeling | 25,00 | |
derde examenperiode binnen examenrooster | Werkstuk | 75,00 | |
Omschrijving Evaluatie (tekst)
Raadpleeg de studiewijzer voor meer details over de evaluatie en andere afspraken in dit opleidingsonderdeel.
Wie de deadline voor het inleveren van een opdracht overschrijdt, verliest het recht om de taak in te leveren en kan dus niet worden gequoteerd. Enkel studenten die gewettigd afwezig zijn, hebben recht op een nieuwe inleverdatum.
Als de student op één van de onderdelen (input, beeldend onderzoek, project A en project B) minder dan 9 op 20 scoort kan de student maximum 9 op 20 behalen voor het olod.
Afwezigheid wettigen
Actieve deelname aan excursie/museumbezoek gekoppeld aan dit olod is noodzakelijk, waarbij de student zijn verantwoordelijkheid opneemt ten aanzien van de docent, het groepsproces en zijn individueel proces.