Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Graduaat in het informatiebeheer, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
4 studiepunten
Omschrijving volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Totale studietijd: 100,00 uren
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 01.12.2024 (georganiseerd in semester 1) of 15.03.2025 (georganiseerd in semester 2)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Docenten: De Jaeger Fleur
Taalvak: Nee
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Leerresultaten en -doelen (lijst)
Code | Omschrijving | Niveau | Categorie |
IBA/0100 | De gegradueerde optimaliseert de toegankelijkheid van het informatieaanbod in functie van de noden van de klant en de doelstellingen van de organisatie | Leerresultaat | BS |
IBA/0101 | De student schetst het informatieaanbod van de organisatie. | Leerdoel Elementair | BS |
IBA/0102 | De student beschrijft de potentiële en actuele klanten van de organisatie. | Leerdoel Elementair | BS |
IBA/0103 | De student beschrijft de strategieën om het informatieaanbod beschikbaar te stellen. | Leerdoel Elementair | BS |
IBA/0106 | De student licht het informatieaanbod toe aangepast aan de noden van de klant en de organisatie. | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
IBA/0400 | De gegradueerde draagt bij aan de interne kwaliteitszorg door de werking van de informatievoorziening en de dienstverlening voor de (potentiële) klant te evalueren, verbetervoorstellen te formuleren en mee te werken aan de implementatie ervan. | Leerresultaat | BS |
IBA/0401 | De student legt de werking en het doel van de organisatie uit.
| Leerdoel Elementair | BS |
IBA/0500 | De gegradueerde handelt volgens de relevante wetgeving, de beroepscode van de sector en andere interne gedragscodes. | Leerresultaat | BS |
IBA/0501 | De student beschrijft de relevante wetgeving en beroepscodes.
| Leerdoel Elementair | BS |
IBA/0502 | De student omschrijft de belangrijkste licentiemodellen in software- en informatiebeheer. | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
IBA/0600 | De gegradueerde bouwt zijn deskundigheid op vanuit (zelf)reflectie en door (digitale) ontwikkelingen op te volgen. | Leerresultaat | BS |
IBA/0601 | De student volgt ontwikkelingen in de sector op.
| Leerdoel Elementair | BS |
Omschrijving Inhoud
- Introductie in de sector Wetenschappelijke en Speciale bibliotheken: van het prille begin tot vandaag (en zelfs morgen)
- De missie en de werking van specifieke bibliotheektypes in de WSB-sector binnen het wettelijk kader: hun organisatie, opdracht, samenwerking
- Zicht op het aanbod, de collectie van deze bibliotheken, de publiekswerking rond dit aanbod
- Zicht op voorwaarden en vereiste competenties voor een job in de WSB-sector
Omschrijving Studiematerialen (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (tekst)
De onderwijs- en evaluatie-organisatie zal verlopen zoals op deze ECTS-fiches is vermeld, tenzij maatregelen moeten genomen worden ten gevolge van een overmachtssituatie en zodoende er andere onderwijs- en evaluatievormen zullen gehanteerd worden.
Omschrijving Evaluatie (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
tweede examenperiode buiten examenrooster | Rapporten | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
derde examenperiode buiten examenrooster | Rapporten | 100,00 | |
Omschrijving Evaluatie (tekst)
Raadpleeg de Studiewijzer voor meer details over de evaluatie en andere afspraken in dit olod.