Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Graduaat in het informatiebeheer, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
4 studiepunten
Omschrijving volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Totale studietijd: 110,00 uren
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 01.12.2024 (georganiseerd in semester 1) of 15.03.2025 (georganiseerd in semester 2)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Docenten: Eeraerts Joris
Taalvak: Nee
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Leerresultaten en -doelen (lijst)
Code | Omschrijving | Niveau | Categorie |
IBA/0300 | De gegradueerde plant, organiseert, coördineert en stimuleert educatieve, culturele of wetenschappelijke activiteiten, projecten of vormingen aangepast aan de doelgroep | Leerresultaat | BS |
IBA/0301 | De student legt de principes van leiderschap uit.
| Leerdoel Elementair | BS |
IBA/0302 | De student overlegt met zijn collega's op een professionele manier.
| Leerdoel Elementair | BS |
IBA/0303 | De student identificeert groepsdynamische processen.
| Leerdoel Elementair | BS |
IBA/0305 | De student signaleert problemen aan de leidinggevende en stelt oplossingen voor.
| Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
IBA/0307 | De student verbetert zijn handelen op basis van de gekregen feedback
| Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
IBA/0312 | De student geeft en ontvangt feedback op een constructieve en respectvolle manier | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
IBA/0600 | De gegradueerde bouwt zijn deskundigheid op vanuit (zelf)reflectie en door (digitale) ontwikkelingen op te volgen. | Leerresultaat | BS |
IBA/0602 | De student formuleert persoonlijke werkpunten om zijn functioneren te verbeteren.
| Leerdoel Elementair | BS |
IBA/1000 BIB | De gegradueerde bouwrt het informatieaanbod uit met het oog op co-creatie, kennisontwikkeling en kennisdeling. | Leerresultaat | BS |
IBA/1001 BIB | De student omschrijft de principes van professionalisering, competentiebeheer en kennismanagement. | Leerdoel Elementair | BS |
Omschrijving Inhoud
- Talenten
- competenties en competentiemanagement
- Sollicitatietraining
- Werkplanning en timemanagement
- omgaan met werkdruk en stress
- Samenwerken in een team
- teamrollen
- Vergadertechnieken
- Leiderschapsstijlen
- Omgaan met conflicten
- ...
Omschrijving Studiematerialen (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (tekst)
De onderwijs- en evaluatie-organisatie zal verlopen zoals op deze ECTS-fiches is vermeld, tenzij maatregelen moeten genomen worden ten gevolge van een overmachtssituatie en zodoende er andere onderwijs- en evaluatievormen zullen gehanteerd worden.
Omschrijving Evaluatie (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
eerste examenperiode buiten examenrooster | Rapporten | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
derde examenperiode buiten examenrooster | Rapporten | 100,00 | |
Omschrijving Evaluatie (tekst)
Raadpleeg de Studiewijzer voor meer details over de evaluatie en andere afspraken in dit olod.
Afwezigheid wettigen
Aanwezigheid in de lessen is aanbevolen wegens de vele oefeningen en de voorbereiding om op de werkplek te kunnen starten.