Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Graduaat in het informatiebeheer, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
4 studiepunten
Omschrijving volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Totale studietijd: 101,00 uren
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 01.12.2024 (georganiseerd in semester 1) of 15.03.2025 (georganiseerd in semester 2)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Docenten: Vandeputte Jowyn
Taalvak: Nee
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 4
Leerresultaten en -doelen (lijst)
Code | Omschrijving | Niveau | Categorie |
IBA/0200 | De gegradueerde attendeert de klant op de juiste informatie, bevordert hun informatievaardigheid en instrueert hen in het gebruik van diverse informatiesystemen en het informatieaanbod. | Leerresultaat | BS |
IBA/0206 | De student schat de aanwezige competenties en competentiebehoefte binnen de organisatie in. | Leerdoel Autonoom-Complex | BS |
IBA/0800 BIB | De gegradueerde bouwt en onderhoudt een informatieaanbod uit volgens de vraag en de noden van de doelgroep, rekening houdende met de beschikbare middelen. | Leerresultaat | BS |
IBA/0802 BIB | De student spoort de behoeften van de doelgroep op.
| Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
IBA/1000 BIB | De gegradueerde bouwrt het informatieaanbod uit met het oog op co-creatie, kennisontwikkeling en kennisdeling. | Leerresultaat | BS |
IBA/1001 BIB | De student omschrijft de principes van professionalisering, competentiebeheer en kennismanagement. | Leerdoel Elementair | BS |
IBA/1002 BIB | De student beschrijft wat nodig is om co-creatie, kennisontwikkeling en kennisdeling te bevorderen in de organisatie. | Leerdoel Elementair | BS |
IBA/1003 BIB | De student beschrijft diverse (digitale) instrumenten om co-creatie, kennisontwikkeling en kennisdeling te stroomlijnen. | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
IBA/1004 BIB | De student omschrijft hoe het informatieaanbod de co-creatie, kennisontwikkeling en kennisdeling ondersteunt. | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
IBA/1005 BIB | De student bouwt het informatieaanbod uit in functie van co-creatie, kennisontwikkeling en kennisdeling. | Leerdoel Autonoom-Complex | BS |
Omschrijving Inhoud
- Wat is kennis en wat is kennismanagement?
- Soorten kennis
- Het detecteren, classificeren en beschermen van de aanwezige kennis
- Het SECI-model van Nonaka
- Het promoten en faciliteren van het kennisdelen
- Het lerend vermogen van de organisatie verhogen
- Nieuwe kennis binnen halen of laten ontwikkelen
- Instrumenten voor efficiëntere kennisdeling en samenwerking
- Collaborative learning
- Cultuurverandering
- ...
Omschrijving Studiematerialen (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (tekst)
De onderwijs- en evaluatie-organisatie zal verlopen zoals op deze ECTS-fiches is vermeld, tenzij maatregelen moeten genomen worden ten gevolge van een overmachtssituatie en zodoende er andere onderwijs- en evaluatievormen zullen gehanteerd worden.
Omschrijving Evaluatie (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
tweede examenperiode binnen examenrooster | Schriftelijk | 50,00 | |
tweede examenperiode buiten examenrooster | Rapporten | 50,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
derde examenperiode binnen examenrooster | Schriftelijk | 50,00 | |
derde examenperiode buiten examenrooster | Rapporten | 50,00 | |
Omschrijving Evaluatie (tekst)
Raadpleeg de Studiewijzer voor meer details over de evaluatie en andere afspraken in dit olod.