Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Educatieve bachelor in het secundair onderwijs, trajectschijf 3
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Omschrijving volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Totale studietijd: 89,50 uren
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 01.12.2024 (georganiseerd in semester 1)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Docenten: Lazhar Hilmi, Marmouri Hakim
Taalvak: Nee
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 5
Leerresultaten en -doelen (lijst)
Code | Omschrijving | Niveau | Categorie |
OSO/0311 | OLR3-A2 De student gaat kritisch en spontaan op zoek naar nieuwe domeinspecifieke, vakinhoudelijke en vakdidactische kennis en inzichten en volgt recente ontwikkelingen. | Leerdoel Autonoom-Complex | ALG |
OSO/0312 | OLR3-A3 De student kan nieuwe kennis en inzichten kritisch evalueren, integreren en combineren in zijn praktijk en hiervoor doelgericht samenwerken met collega’s. | Leerdoel Autonoom-Complex | ALG |
OSO/0313 | OLR3-A4 De student kan het eigen aanbod situeren in het geheel van het onderwijsaanbod met het oog op de begeleiding en oriëntering van de lerenden. | Leerdoel Autonoom-Complex | ALG |
Omschrijving Inhoud
- Je kan de noodzaak, uitdaging en voorwaarden van een dialoog vanuit verschillende perspectieven binnen levensbeschouwelijk onderwijs onderzoeken, verwoorden en toepassen.
- Je verkent aan de hand van literatuur de complexiteit van cruciale ethisch-maatschappelijke thema van verschillende perspectieven.
- Op een gepaste wijze communiceer je met externen. Je staat open voor andere visies, perspectieven inzake bepaalde ethisch-maatschappelijke thema’s.
- Je onderkent het belang van multiperspectiviteit en je bewerkstelligt dit aan de hand van de uitwerking didactisch pakket.
- Vakliteratuur op zelfstandige wijze verwerken.
- In contact met anderen echtheid, aanvaarding, empathie en respect tonen.
- Bereid zijn zichzelf en zijn omgeving in vraag te stellen.
- Bereid zijn om gemeenschappelijk aan eenzelfde taak te werken
Omschrijving Studiematerialen (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (lijst)
Omschrijving Evaluatie (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
eerste examenperiode buiten examenrooster | Mondeling | 10,00 | |
eerste examenperiode buiten examenrooster | Werkstuk | 90,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
derde examenperiode binnen examenrooster | Mondeling | 10,00 | |
derde examenperiode binnen examenrooster | Werkstuk | 90,00 | |