Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Bachelor in de toegepaste psychologie, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Omschrijving volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Totale studietijd: 75,00 uren
Totale kostprijs studiematerialen: € 27,26
Totale kostprijs: € 27,26
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 01.12.2024 (georganiseerd in semester 1) of 15.03.2025 (georganiseerd in semester 2)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Men kan dit opleidingsonderdeel enkel mits aparte toelating volgen binnen een creditcontract.
Docenten: De Baene Bo, Dekeyser Lorenz, De Temmerman Marieke, Fonteyne Valerie, Halewyck Evelien, Huysmans Marijs, Mottart Maaike, Schaffler Liesbeth, Seys Alex, Stockman Dagmar, Van Den Bossche Daan, Van Herzeele Charlotte, Ysebaert Maaike
Taalvak: Nee
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 3 of Semester 4
Leerresultaten en -doelen (lijst)
Code | Omschrijving | Niveau | Categorie |
TOP/0900 | De psychologisch consulent handelt vanuit een respectvolle, empathische en ethische grondhouding, gebaseerd op een doorleefde kennis van de mensenrechten en de deontologie.
| Leerresultaat | BS |
TOP/0902 | De student communiceert vanuit een respectvolle, empathische en ethische grondhouding.
| Leerdoel Elementair | BS |
TOP/1100 | De psychologisch consulent is gericht op continue professionele en persoonlijke groei. Hij innoveert en stuurt zijn handelen bij vanuit een onderzoekende en ondernemende houding en door systematische kritische reflectie. | Leerresultaat | BS |
TOP/1103 | De student neemt initiatief om in een gesimuleerde context innovatieve voorstellen te doen.
| Leerdoel Elementair | BS |
TOP/1104 | De student reflecteert in nieuwe situaties kritisch over persoonlijke en professionele groei.
| Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
TOP/1200 | De psychologisch consulent maakt doordacht en kritisch gebruik van ICT, (online hulp) tools en sociale media en helpt deze implementeren in praktijksituaties. | Leerresultaat | BS |
TOP/1204 | De student gebruikt onder begeleiding relevante onlinehulptoepassingen in een gesimuleerde praktijksituatie.
| Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
Omschrijving Inhoud
In PO4 zoomen we verder uit. Je blijft jezelf beter kennen door stil te staan bij (uitdagingen in) de samenleving en jezelf hiertoe te verhouden. Je leert je mening onderbouwd te formuleren én connectie te behouden met je intern kompas.
We onderzoeken hoe authentieke en actuele uitdagingen in het domein van de (mentale) gezondheid op een creatieve en innovatieve manier kunnen aangepakt worden.
Door creatieve oefeningen en door het reflecteren op jezelf naar aanleiding van deze oefeningen, leer je jezelf kennen als onderzoeker, als innovator en als ondernemer.
Omschrijving Studiematerialen (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (tekst)
Raadpleeg de Studiewijzer voor meer details betreffende de onderwijsorganisatie.
De onderwijs- en evaluatie-organisatie zal verlopen zoals op deze ECTS-fiches is vermeld, tenzij maatregelen moeten genomen worden ten gevolge van een overmachtssituatie en zodoende er andere onderwijs- en evaluatievormen zullen gehanteerd worden.
Omschrijving Evaluatie (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
eerste of tweede examenperiode buiten examenrooster | Werkstuk | 100,00 | Digitaal portfolio met mondelinge toelichting |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
derde examenperiode binnen examenrooster | Werkstuk | 100,00 | Digitaal portfolio met mondelinge toelichting |
Omschrijving Evaluatie (tekst)
Raadpleeg de studiewijzer voor meer details over de evaluatie en andere afspraken in dit opleidingsonderdeel.
Actieve deelname is noodzakelijk, waarbij de student een professionele houding aanneemt en zijn verantwoordelijkheid opneemt ten aanzien van het groepsproces en zijn individueel proces.