Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Educatieve bachelor in het secundair onderwijs, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Omschrijving volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Totale studietijd: 80,00 uren
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 01.12.2024 (georganiseerd in semester 1)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Docenten: Claessens Gerda, De Clercq Erna, Van der Borght Kato
Taalvak: Nee
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 3
Leerresultaten en -doelen (lijst)
Code | Omschrijving | Niveau | Categorie |
OSO/0301 | OLR3-E1 De student beheerst de relevante domeinspecifieke, vakinhoudelijke en vakdidactische expertise die nodig is in een afgebakende situatie. | Leerdoel Elementair | ALG |
OSO/0302 | OLR3-E2 De student beheerst de correcte vakterminologie die nodig is in een afgebakende situatie. | Leerdoel Elementair | ALG |
OSO/0306 | OLR3-V2 De student heeft bij de domeinspecifieke, vakinhoudelijke en vakdidactische expertise aandacht voor de internationale context. | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | ALG |
OSO/0309 | OLR3-V5 De student kan fundamentele assumpties aangaande het mens- of wereldbeeld binnen zijn vakgebied expliciteren en deze in een historische en culturele context plaatsen. | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | ALG |
Omschrijving Inhoud
Praktijkvaardigheden i.f.v. doelgroepen (vegetariërs, baby's, peuters en kleuters, ouderen)
- Vleesvervangers
- Bereiden van flesvoeding, groente- en fruitpapjes
- Gezonde voeding aantrekkelijk maken voor peuters en kleuters
- Fingerfood
- Combinatielessen indirecte zorg i.f.v. lesgeven in de 3de graad binnen het domein Maatschappij en Welzijn
Omschrijving Studiematerialen (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (tekst)
De onderwijs- en evaluatie-organisatie zal verlopen zoals op deze ECTS-fiches is vermeld, tenzij maatregelen moeten genomen worden ten gevolge van een overmachtssituatie en zodoende er andere onderwijs- en evaluatievormen zullen gehanteerd worden.
Raadpleeg de studiewijzer voor meer details over de onderwijsorganisatie en onderwijswerkvormen in dit opleidingsonderdeel.
Onderwijsorganisatie dagonderwijs: zie "onderwijsorganisatie lijst".
Onderwijsorganisatie AL: aangezien in de contacturen op vrijdagnamiddag van 13u30 - 17u30 praktijkvaardigheden worden aangeleerd is het aangewezen dat de AL- studenten de lessen wekelijks volgen samen met de dagstudenten.
Er worden voor dit OLOD geen avondlessen ingepland. Vragen over de theoretische leerinhouden (NIET over de praktische vaardigheden) van dit OLOD kunnen via een onderling afgesproken contactmoment gesteld worden aan de begeleidende docent. De student neemt het initiatief om een contactmoment af te spreken. Ter voorbereiding van dit contactmoment stuurt de student de vragen waarop hij/zij een antwoord verwacht minimum 3 dagen vooraf door naar de begeleidende docent via mail.
Omschrijving Evaluatie (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
eerste examenperiode binnen examenrooster | Schriftelijk | 20,00 | |
eerste examenperiode buiten examenrooster | Observatie | 80,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
derde examenperiode binnen examenrooster | Observatie | 80,00 | |
derde examenperiode binnen examenrooster | Schriftelijk | 20,00 | |
Omschrijving Evaluatie (tekst)
Als de student op één van de onderdelen minder dan 9 op 20 haalt, kan de student maximum 9 op 20 halen voor het OLOD.
Raadpleeg de studiewijzer voor meer details over de evaluatie en andere afspraken in dit opleidingsonderdeel.
Afwezigheid wettigen
Actieve deelname aan de praktijklessen gekoppeld aan dit OLOD is noodzakelijk (ook voor de AL- studenten), waarbij de student zijn verantwoordelijkheid opneemt ten aanzien van de docent, het groepsproces en zijn individueel proces.
Actieve deelname aan het beoordelingsmoment is noodzakelijk aangezien de sessie (een deel van de) evaluatie bevat.