Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Educatieve bachelor (Ba) in het kleuteronderwijs
- Educatieve bachelor in het secundair onderwijs
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
6 studiepunten
Omschrijving volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Totale studietijd: 165,00 uren
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.03.2025 (georganiseerd in semester 2)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Docenten: Gentier Ilse, O'Neill Philip, Ollieuz Tom
Taalvak: Nee
Onderwijstalen: Engels
Kalender: Semester 6
Leerresultaten en -doelen (lijst)
Code | Omschrijving | Niveau | Categorie |
OKO/0101c | OKO/0101c De student illustreert hoe hij heeft ingespeeld op de betrokkenheid en het welbevinden van kinderen door te werken aan de strategieën aanbod, interactie en organisatie via verkennen, verbinden en verrijken. | Leerdoel Elementair | BS |
OKO/0101f | OKO/0101f Verrijken: De student speelt in op het welbevinden en betrokkenheid van kinderen door de leeromgeving te verrijken via een rijk basismilieu (hoekenwerk, routines), een rijk aanbod van spel en speelleerkansen en kwaliteitsvolle interacties. | Leerdoel Elementair | BS |
OKO/0102 | OKO/0102 De student koppelt intenties en doelen aan het verrijken van spel en aanbieden van betekenisvolle speelleerkansen, en verbindt die met de decretale ontwikkelingsdoelen. | Leerdoel Elementair | BS |
OKO/0302c | OKO/0302c De student beheerst inhouden en vaardigheden uit het leergebied muzische vorming. | Leerdoel Elementair | BS |
Omschrijving Inhoud
An attitude towards expressive possibilities is in focus:
• An open window on the world of the arts
• Daring to fantasize and to use the imagination
• Awareness of one’s own artistic possibilities
• Being able to show one’s creative and expressive side
• Responding to expressive experiences of others
• Seeing and exploring expressive and creative possibilities in common situations (playfulness and wonder)
This is achieved through exploration and experiment, throughout the following aspects:
Visual arts: Form, Line, Colour, Light, Space, Texture, Composition
Music: Rhythm, Meter, Tempo, Melody, Timbre, Dynamics, Shape
Drama: Role, Action, Focus, Fantasize, Acceptation, Spatial Use
Dance: Space, Time, Body, Power
And skills:
Music skills
Drama skills
Skills for visual arts
Dance skills
The interconnection of skills, methods and aspects within the learning process of children enriches their play with expressive possibilities
Omschrijving Studiematerialen (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (tekst)
Raadpleeg de studiewijzer voor meer details over de onderwijsorganisatie en onderwijswerkvormen in dit opleidingsonderdeel;
De onderwijs- en evaluatie-organisatie zal verlopen zoals op deze ECTS-fiches is vermeld, tenzij maatregelen moeten genomen worden ten gevolge van een pandemie en zodoende er andere onderwijs- en evaluatievormen zullen gehanteerd worden.
Omschrijving Evaluatie (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
tweede examenperiode buiten examenrooster | Mondeling | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
derde examenperiode binnen examenrooster | Mondeling | 100,00 | |
Omschrijving Evaluatie (tekst)
See the study guide of this course for more details about evaluation and other agreements.
by exploration, making connections, and enrichment.
PLO 1/E1f The student responds to the well-being and involvement of children by enriching the learning environment through offer and interaction.
PLO 1/E2 The student relates concrete goals (in his own words) to the enrichment of play and to the offer of meaningful playful learning opportunities, and links them to the statutory development goals.
PLO 3/E2 The student thoroughly understands the contents and masters the skills from the relevant learning area:
PLO 3/E2c the learning area Expressive Education