Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Bachelor in de grafische en digitale media, trajectschijf 2
Keuzeoptie:
- Interactive Media Development
Keuzeoptie van afstudeerrichting:
- New Media Development binnen Multimediaproductie
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
5 studiepunten
Omschrijving volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.03.2025 (georganiseerd in semester 2)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Docenten: De Paepe Tim, Rutsaert Evelien
Taalvak: Nee
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 4
Leerresultaten en -doelen (lijst)
Code | Omschrijving | Niveau | Categorie |
GDM/0395 | De student kan de basisprincipes van User Experience noemen en herkennen hoe deze bijdragen aan een totaalbeleving. | Leerdoel Elementair | BS |
GDM/0396 | De student kan eenvoudige storytelling technieken opsommen en gebruiken om een verhaal vanuit het perspectief van een deelnemer te vertellen. | Leerdoel Elementair | BS |
GDM/0397 | De student kan verschillende storytelling technieken toepassen in projecten om de beleving van deelnemers te versterken. | Leerdoel Elementair | BS |
GDM/0398 | De student kan een analyse uitvoeren over hoe culturele verschillen, diversiteit en inclusie de gebruikservaring beïnvloeden en hierover een passend ontwerpvoorstellen maken. | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
GDM/0901 | De student experimenteert met innovatieve, efficiënte en duurzame technologische oplossingen en tools in een interdisciplinaire setting. | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
Omschrijving Inhoud
- De student leert via bedrijfsbezoeken, lezingen, gastcollege's en immersieve evenementen hoe een interactieve beleving wordt vormgegeven.
- De student leert storytelling technieken met een focus op het vertellen van een verhaal gezien vanuit het perspectief van een participant of speler
- De student leert wat User Experience is en hoe deze bijdraagt aan een totaalbeleving en hoe culturele verschillen de gebruikservaring beïnvloeden om inclusief en effectief te ontwerpen.
- De student leert hoe een interactieve vormgeving bijdraagt tot toegankelijkheid met verschillende fysieke, cognitieve en sensorische beperkingen. Hierbij staat doelgroep bepaling en inschatting van de interactieve mogelijkheden centraal.
- De student leert hoe hij/zij zichzelf kan verplaatsen in het perspectief van een deelnemer (empathie) om interactieve design keuze's te maken. Dit wordt o.a. bewerkstelligt d.m.v. visuele intelligentie
- De student leert keuze's te maken in nieuwe technologie voor het vormgeven van een beleving
- De student leert op een effectieve manier ideeën vorm te geven via brainstorm en feedback methode's.
Omschrijving Studiematerialen (lijst)
Omschrijving Evaluatie (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
tweede examenperiode buiten examenrooster | Werkstuk permanente evaluatie (Permanente evaluatie) | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
derde examenperiode binnen examenrooster | Werkstuk | 100,00 | Werkstuk met mondelinge verdediging |
Omschrijving Evaluatie (tekst)
Over het semester gespreid worden verschillende werkstukken gemaakt met specifieke deadlines.
Voor de tweede examenkans wordt een nieuwe opdracht gemaakt waarin alle eindcompetenties opnieuw worden beoordeeld.
Bij te laat indienen van een opdracht, maar minder dan 24 uur na de deadline, wordt 1/3 van de punten afgetrokken. Na 24u te laat indienen, zal een nul worden toegekend voor deze opdracht.