Code | Omschrijving | Niveau | Categorie |
IBA/0100 | De gegradueerde optimaliseert de toegankelijkheid van het informatieaanbod in functie van de noden van de klant en de doelstellingen van de organisatie | Leerresultaat | BS |
IBA/0107 | De student hanteert gerichte strategieën om het informatieaanbod beschikbaar te stellen in functie van de noden van de klant en de doelstellingen van de organisatie. | Leerdoel Autonoom-Complex | BS |
IBA/0200 | De gegradueerde attendeert de klant op de juiste informatie, bevordert hun informatievaardigheid en instrueert hen in het gebruik van diverse informatiesystemen en het informatieaanbod. | Leerresultaat | BS |
IBA/0203 | De student gebruikt de geschikte communicatiemiddelen om de klant van de juiste informatie te voorzien. | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
IBA/0205 | De student bevordert informatievaardigheid, digitale inclusie en mediawijsheid bij de klant. | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
IBA/0207 | De student attendeert de klant op het ideale moment op de juiste informatie in het beste formaat. | Leerdoel Autonoom-Complex | BS |
IBA/0300 | De gegradueerde plant, organiseert, coördineert en stimuleert educatieve, culturele of wetenschappelijke activiteiten, projecten of vormingen aangepast aan de doelgroep | Leerresultaat | BS |
IBA/0304 | De student legt de principes van projectmanagement uit. | Leerdoel Elementair | BS |
IBA/0306 | De student werkt mee aan de planning, organisatie en coördinatie van een activiteit, project of vorming. | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
IBA/0307 | De student verbetert zijn handelen op basis van de gekregen feedback
| Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
IBA/0308 | De student gaat in zijn team constructief en waarderend om met feedback geven en krijgen.
| Leerdoel Autonoom-Complex | BS |
IBA/0312 | De student geeft en ontvangt feedback op een constructieve en respectvolle manier | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
IBA/0400 | De gegradueerde draagt bij aan de interne kwaliteitszorg door de werking van de informatievoorziening en de dienstverlening voor de (potentiële) klant te evalueren, verbetervoorstellen te formuleren en mee te werken aan de implementatie ervan. | Leerresultaat | BS |
IBA/0402 | De student beschrijft de basisprincipes van integrale kwaliteitszorg.
| Leerdoel Elementair | BS |
IBA/0403 | De student licht evaluatietechnieken toe.
| Leerdoel Elementair | BS |
IBA/0404 | De student brengt verbetersignalen over de dienstverlening en de werking in kaart.
| Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
IBA/0405 | De student rapporteert over vakgerichte, technologische en maatschappelijke ontwikkelingen die de werking en de dienstverlening kunnen verbeteren.
| Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
IBA/0406 | De student evalueert de werking en de dienstverlening van de organisatie.
| Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
IBA/0500 | De gegradueerde handelt volgens de relevante wetgeving, de beroepscode van de sector en andere interne gedragscodes. | Leerresultaat | BS |
IBA/0505 | De student handelt in overeenstemming met de beroepscode, de relevante wetgeving en de andere interne gedragscodes.
| Leerdoel Autonoom-Complex | BS |
IBA/0600 | De gegradueerde bouwt zijn deskundigheid op vanuit (zelf)reflectie en door (digitale) ontwikkelingen op te volgen. | Leerresultaat | BS |
IBA/0604 | De student bouwt zijn deskundigheid op door vakliteratuur op te volgen. | Leerdoel Autonoom-Complex | BS |
IBA/0605 | De student bouwt zijn deskundigheid op door studiedagen, congressen of workshops te volgen. | Leerdoel Autonoom-Complex | BS |
IBA/0800 BIB | De gegradueerde bouwt en onderhoudt een informatieaanbod uit volgens de vraag en de noden van de doelgroep, rekening houdende met de beschikbare middelen. | Leerresultaat | BS |
IBA/0802 BIB | De student spoort de behoeften van de doelgroep op.
| Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
IBA/0803 BIB | De student werkt met courante digitale administratieve bibliotheeksystemen.
| Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |