Academiejaar
2024-25
Komt voor in:
- Graduaat in het informatiebeheer, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
4 studiepunten
Omschrijving volgtijdelijkheid
Om te starten met Werkveldproject 2 moet de student geslaagd zijn voor Werkveldproject 1.
Totale studietijd: 100,00 uren
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 01.12.2024 (georganiseerd in semester 1) of 15.03.2025 (georganiseerd in semester 2)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: niet mogelijk.
Delibereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit gedelibereerd).
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Men kan dit opleidingsonderdeel enkel mits aparte toelating volgen binnen een creditcontract.
Docenten: Dejonckheere Filip, Impens Lester, Meersseman Stijn, Vanden Berghe Patrick, Vandeputte Jowyn, Vermeiren Geert
Taalvak: Nee
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1 of Semester 2
Leerresultaten en -doelen (lijst)
Code | Omschrijving | Niveau | Categorie |
IBA/0100 | De gegradueerde optimaliseert de toegankelijkheid van het informatieaanbod in functie van de noden van de klant en de doelstellingen van de organisatie | Leerresultaat | BS |
IBA/0105 | De student gebruikt de gangbare kantoorsoftware, samenwerkingssoftware, sociale media, contentmanagementsystemen, multimedia en opmaakprogramma's. | Leerdoel Elementair | BS |
IBA/0200 | De gegradueerde attendeert de klant op de juiste informatie, bevordert hun informatievaardigheid en instrueert hen in het gebruik van diverse informatiesystemen en het informatieaanbod. | Leerresultaat | BS |
IBA/0202 | De student communiceert met de klant op een professionele manier; | Leerdoel Elementair | BS |
IBA/0300 | De gegradueerde plant, organiseert, coƶrdineert en stimuleert educatieve, culturele of wetenschappelijke activiteiten, projecten of vormingen aangepast aan de doelgroep | Leerresultaat | BS |
IBA/0303 | De student identificeert groepsdynamische processen.
| Leerdoel Elementair | BS |
IBA/0304 | De student legt de principes van projectmanagement uit. | Leerdoel Elementair | BS |
IBA/0400 | De gegradueerde draagt bij aan de interne kwaliteitszorg door de werking van de informatievoorziening en de dienstverlening voor de (potentiƫle) klant te evalueren, verbetervoorstellen te formuleren en mee te werken aan de implementatie ervan. | Leerresultaat | BS |
IBA/0405 | De student rapporteert over vakgerichte, technologische en maatschappelijke ontwikkelingen die de werking en de dienstverlening kunnen verbeteren.
| Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
IBA/0500 | De gegradueerde handelt volgens de relevante wetgeving, de beroepscode van de sector en andere interne gedragscodes. | Leerresultaat | BS |
IBA/0504 | De student houdt rekening met relevante wetgeving en beroepscode in zijn gedrag
| Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
IBA/0600 | De gegradueerde bouwt zijn deskundigheid op vanuit (zelf)reflectie en door (digitale) ontwikkelingen op te volgen. | Leerresultaat | BS |
IBA/0601 | De student volgt ontwikkelingen in de sector op.
| Leerdoel Elementair | BS |
IBA/0602 | De student formuleert persoonlijke werkpunten om zijn functioneren te verbeteren.
| Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
Omschrijving Inhoud
In dit vak gaat een groep studenten, onder begeleiding van een docent, aan de slag gaat met een complex probleem (“wicked problem”) dat relevant is voor de sector.
We beschouwen de vakken Werkveldproject als complementair aan de vakken Praktijk 1 en Praktijk 2.
Het is een multidisciplinair vak. We onderstrepen hiermee het belang van samenwerken, projectwerk en ondernemerschap in de opleiding én de sector.
Op die manier kan de student zich ook verder specialiseren in zijn gewenste interessegebieden.
Omschrijving Studiematerialen (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (tekst)
Raadpleeg de cursus en de Praktijkgids voor meer informatie over de organisatie en afspraken binnen dit olod.
De onderwijs- en evaluatie-organisatie zal verlopen zoals op deze ECTS-fiches is vermeld, tenzij maatregelen moeten genomen worden ten gevolge van een overmachtssituatie en zodoende er andere onderwijs- en evaluatievormen zullen gehanteerd worden.
Omschrijving Evaluatie (lijst)
Evaluatie(s) voor beide examenkansen, niet herhaalbaar in tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
eerste of tweede examenperiode buiten examenrooster | Mondeling | 20,00 | Presentatie |
eerste of tweede examenperiode buiten examenrooster | Observatie | 40,00 | |
eerste of tweede examenperiode buiten examenrooster | Rapporten | 40,00 | |
Omschrijving Evaluatie (tekst)
Raadpleeg de cursus en de Praktijkgids voor meer details over de evaluatie en andere afspraken in dit olod.
Afwezigheid wettigen
Aanwezigheid en actieve deelname zijn noodzakelijk, waarbij de student zijn verantwoordelijkheid opneemt ten aanzien van de docent, het groepsproces en zijn individueel proces. Men mag 1x gewettigd afwezig zijn.